( _Franko_ | 2020. 10. 20., k – 16:50 )

Sehol sem írtam olyat, hogy "jó dolog az államnál dolgozni".

Én dolgoztam több állami cégnél is, olyan pazarlást életemben sehol nem láttam, beleértve a túlfoglalkoztatást és a különleges ügyosztályokat.

Ha nekem válaszolsz kérlek azt olyan tárgyra vonatkozóan tedd ami tőlem származik.

Oké, te miből vontad le azt a következtetést, hogy a MÁV áruszállító üzletága nyereséges, sőt, masszívan nyereséges volt? Sőt: versenyképes üzletág volt? A MÁV üzleti eredményeit nézve inkább azt lehet mondani, hogy kevésbé volt veszteséges és a keresztfinanszírozás, de főleg a cégen belüli elszámolások hiánya miatt még akár azt is lehet mondani, hogy nyereséges.

A probléma az, hogy EU pénzeket nem lehetett beletenni, mint a személyszállításba, több állami pénzt nem lehetett beletenni, mert az versenyelőny lenne a teherszállítás területén, hitelt nem kapott a cég, mert azért azt mindenki tudta, hogy önállóan nem áll meg a lábán, főleg hosszútávon; marad az, hogy eladják és majd az új tulaj egy karcsú céget farag a zsíros seggű mamutból.

Gyakorlatilag a MALÉV kategóriája volt, csak azt kiöntötték a fürdővízzel együtt pár évvel később, annyira meg akarták menteni, hogy bedőlt az egész, ráadásul egy olyan békeidőben, amikor minden más légitársaság felfelé ívelt.