( _Franko_ | 2020. 10. 20., k – 09:26 )

a vasúti teherszállítás? másik valóságot érzéelünk? mindig is vastagon nyereséges volt. a személyszállítás önmagában bukta. együtt is - a végeredmény csak nem mindegy a nagyságrend.

Lehet, hogy más filmet nézünk, de nem volt nyereséges a MÁV teher üzletága (sem), úgy volt "nyereséges", hogy más MÁV területek viselték a költségeinek egy részét, ezért nem volt érdemlegesnek mondható külföldi Cargo bevétel, mert külföldön konkrétan ki kellett fizetni ezeket a költségeket, a vak is látta, hogy pénzügyi bukta a minden megtett kilométer. Ráadásul itt a Cargo cégről volt szó, amit direkt ezért hoztak létre, hogy a felelősségek és feladatkörök kapcsán több részre szedjék a céget, ezt úgy adták el, hogy nem működött igazán önállóan egy üzleti évet sem.

A zseni maszop-szdsz társaság eladták a nyereséges céget és az adóssághalmozót meg magára hagyták. lehet bele tolni akármennyi pénzt, a személyszállítás önnmagában nem áll meg.

Keresztfinanszírozás viszont nem működik hosszú távon, mert a nyereséges üzletág előbb-utóbb megunja, hogy fejőstehén, a veszteséges üzletág meg elkényelmesedik, hogy a végtelen veszteséget is kompenzálja majd a nyereséges üzletág. Aztán ha a nyereséges üzletág nem képes versenyben maradni az elvonások miatt, mert nem tud beruházni, fejlődni, lemarad, akkor lecsökken a nyereségessége, horrible dictu veszteséges lesz, a többi üzletág meg néz, mint a kiszántott egér, hogy vége a jó világnak.

nem véletlenül vették vissza(váaárolták) az angolok is. 

Na, az angol vasút az egy oldalon emlegethető a MÁV teljesítményével.

Te amúgy állami cégnél dolgozol?