( answ | 2020. 10. 16., p – 10:17 )

Én most is írhatnék, mert jelenleg is egy ilyen hibával küzdök..

A nagy piros szolgáltatónál (aki nem rég vásárolt fel egy három betűs szolgáltatót) nem tudtak rendesen beállítani két analóg (!) vonal között egy átirányítást. A hívások nagy része működött, de pont ahonnan nagyon fontosak lettek volna a hívások onnan 1-way volt csak a hang. A (fontos) hívó fél egy nagy állami szervezet, akinek egy három betűs szintén nagy állami szervezet vette át a telefonos szolgáltatását és migrálta VoIP-ra. Ugye mivel gyakorlatilag itt két szolgáltató nem volt képes sokadjára sem megfelelően beállítani az eszközeit, ezért a szintén állami ügyfél hozzánk fordult, hogy oldjuk meg valahogy. Mi telepítettünk egy (IP-s, de most mindegy, mert analóg vonalak vannak) alközpontot, amelyik megoldotta maga az átirányítást. A dolognak persze van néhány szépséghibája: nem vagyunk szolgáltató, ezért a hívó számát nem tudjuk továbbküldeni és lassabb lett a hívás felépülése. Már azt gondoltam, hogy megoldódott ezzel minden, de kb 1 hete szóltak, hogy megint 1 irányban van csak hang. Kiderült hogy már nem csak az átirányítást képtelenek megcsinálni, hanem normál hívások is időnként féloldalasak lesznek a két szolgáltató között. Szóval most megoldásokat keresünk, beszéltünk a különböző szereplőkkel, akik közül úgy néz ki senki sem tudja megoldani a problémát. Az illető helyen csak 1 vezetékes szolgáltató van, nem lehet váltani. Internet is szakadozik, így VoIP is kizárva. Lehet a vége két GSM terminál lesz egy másik szolgáltatótól..