( Raynes | 2020. 10. 15., cs – 17:21 )

Jó, de a játékosok nem telefonon játszanak. Én sem látom értelmét telóban a 144 Hz-nek, nincs ami kihajtsa. Játékok alatt a mobil GPU egysége nem tudja kihajtani az ilyen magas képfrissítési rátát, videók meg megint nem, mert max. 60 fps-sesek, de jellemzően csak 30 körül. Görgetni sem görget a legtöbb ember olyan brutálisan, hogy a 60 Hz szűk keresztmetszet legyen. Egyedül hajbazert ismerem csak itt a HUP-ról, akinek a görgetés a hobbija, egész naphosszat görget, fel-le rángatja az ablakokat és közben nézi a prociterhelést, meg hogy hány ms a kirajzolási lag. Neki ez életcélja, így neki lehet megváltás lenne egy 144 Hz-es panel, de az emberiség 99,999999%-ának semmi haszonnal nem jár.

Épp most nézek egy belépő szintű ASUS gaming laptopot, fontolgatom, hogy megveszem, abba is ezt a 144 Hz-es marketingvakítás megy, közben meg csak sRGB 71%-os panel, nem túl jó fényerővel, hiába IPS. Ennek így értelme nincs, mert játékok alatt nem lehet kihajtani ebben a kategóriában (a benne lévő mobil 1660 Ti vagy RX5600M nem képes ennyit kinyomni magából, még 640×480-ban sem, max. Quake3 alatt), videókkal nem lehet, inkább tettek volna bele azonos pénzért egy 60Hz-es panelt, de annak lett volna ~100% sRGB lefedettsége meg jobb fényereje, összességében sokkal használhatóbb termék lett volna.

Ez sokkal inkább arról szól, hogy igénytelen kijelzőkre szerelnek egy olyan elektronikát, amit könnyű túlhajtani magas frekire, és ezzel el tudják adni az egyébként olyan ócska panelt, amit a kutya nem venne meg. De így rá tudják írni, hogy öcsém, fapuma, 9834 fps-sel, Gay Ming Pistike meg ráizgul, hogy 320p-ben az 1991-es EGA grafikai szintre lebutított Csé-Gó majd trillió fps-sel fog neki futni, és ezért 2-vel több frag-et össze tud szedni szerencsétlen pattanástanya, ha egyszer már nolifer.