( bognarattila | 2020. 10. 13., k – 09:53 )

Nem kételkedem abban, hogy mélyebben belelátsz, de ezt-azt én is láttam, és eléggé tipikus, hogy minél egyszerűbb valami, annál jobb. Egy robotkar nem egyszerű. Nyilván érhet a technológia és a jövőben esetleg már valóban nem lesz kihívás, az is lehet, hogy naív vagyok és tényleg sokkal előrébb tart.

"sok barom" úgy jön ide, hogy ha a sok barom miatt nem üzemel a töltő, akkor az kár. Persze ha el lehet kapni a rongálót, be lehet hajtani, de ez megint felesleges macera.

És akkor ha visszakanyarodunk az elejére, onnan indultunk, hogy van egy olyan merev kábelünk, ami inkább rúd. Tehát vagy azt kell megoldani, hogy más mozgással kerüljön oda az autóhoz, vagy valamilyen csuklásokat kell beiktatni a rúdba. Ha tudsz ilyen technológiát, érdekel, mert én nem tudok róla (ami nem jelenti azt, hogy nincs). De ha a csuklás megoldható, nem is biztos, hogy kell robot (egyszerűbb/olcsóbb kézzel mozgatni).

Azt se felejtsük el, hogy mire ilyen töltők lesznek (ha lesznek), akkor az mennyire lesz gyakori, mert addigra valószínűleg a hatótáv is nőni fog, ergó éjszakai töltéssel a töltési igények túlnyomó része kielégíthető lesz (napközben nem kell tankolni).

Kolléga elküldte a prototípust is (ami valóban érdekes és nem gondoltam volna), ami kapcsán bennem az is felmerül, hogy mi lesz ennek a tipikus felhasználása: kirakják nyilvános töltőkhöz, hogy az embereknek megspórolják azt a néhány mozdulatot, vagy pedig saját célra lehet megvenni luxus extraként (azaz céges vagy privát használat).