( khiraly | 2020. 10. 10., szo – 09:43 )

Szerkesztve: 2020. 10. 10., szo – 09:45

En neztem tavasszal, de igazabol olyan 10MFt korul kezdodtek az elektromos autok. A VW e-UP (+skoda, +seat) az egy mopedauto, az a smart vetelytarsa.

Smartot nem vennek. Igy az kiesett, plusz januarban mar mindenhol el volt fogyva (allitolag mar a bejelenteskor tobb foglalas jott ra, mint keszlet).

 

Szoval az elso hasznalhato auto a Nissan leaf volt. 10 Mft-ert. En olyan 200ekm-re terveztem a kocsivasarlast es megterulest. 200ekm-nel egy barmelyik masik auto 6literes fogyasztassal 400Ft-os benzin mellett olyan 4.5-5.5Mft benzinkoltseget jelent. A leaf tolteset 200eKm-re nagyvonaluan vegyuk 1Mft-ra.

Anyagilag a Nissan leaf-fel egyenerteku barmelyik 6Mft vagy az alatti benzines kocsi. Es 6Mft-ert rengeteg normalis benzines kocsit adnak, ami jobb, mint a leaf (nagyobb, kenyelmesebb, stb).

Pl. 5Mft-ert adtak volna egy Suzuki Vitara-t. Baromi kenyelmes bele pakolni (csomagtarto derekmagassag), es jo beleulni is. Csak van egy bovli erzes, szerintem a muszerfalbol kimagaslo kromozott analog ora a koronaekko.

Vegulis egy Hyundai i20-ra esett a valasztas 4.2Mft-ert rengeteg extraval. Nincs az a hu de kisebb, mint egy leaf erzes.

 

Es akkor meg nem is emlitettem, hogy az akksinal elore megfinanszirozod, hogy nem lesz baja 200ekm alatt (es 20 ev alatt!).

Az osszes tobbi elektromos kocsi efolott van arban.

 

Anyagilag buko. Ettol fuggetlenul, ertelmes aron hasznalt elektromos autot se talalni. Mindegyik kulfoldrol behozott kereskedos auto. Olyan 5MFt folott indul egy 5 eves verda <30kWh akksikapacitassal, ami ujonnan is hurka volt.

 

En a magam reszerol varok meg par evet. De ami az autopiacon zajlik az aggodalomra ad okot. Pontosan az nez ki, mint a mobilpiacon. Ketszereplos lesz 10 even belul... :-\