( gelei | 2020. 10. 01., cs – 14:18 )

A gond csak ott van, hogy például pont Unity-nél lenne lehetőség natív Linux portra, mégsem él a lehetőséggel sok játékfejlesztő.

A Windows/Xbox/PS háromszögön kívül bármit supportálni nagyon meggondolandó, mert azért nem csak annyi a költség a +1 platform supporttal, hogy egyszer valaki bekattintja a checkboxot a build target neve mellett. :)

(A régi játékokkal való kompatibilitás nem érv bármillyen platform- kernel-váltás ellenében)

A gyakorlatban azért ez egy rendkívül fontos szempont, nem őszinte a mosoly, amikor van mondjuk 100+ játékod, és valamiért platformot akarnál váltani. Ha mondjuk az aktuális konzolgenerációt PS-en töltötted el, akkor iszonyú nagyot kellene gurítania a Microsoftnak, hogy hátrahagyj 5-8 évnyi megvásárolt játékot, és átmenj egy másik platformra. (De tökugyanez van Windows-Linux, Steam-bármi, stb. váltásnál, nem a konzol a lényeg benne.)