( gee | 2020. 09. 29., k – 20:02 )

Az igazi gond az, hogy egy rakás játék saját, egyedi játékmotorral megy

Igen, de ez nem a probléma maga, hanem az, hogy aki a játékot fejleszti, az miben gondolkozik. Ha abban, hogy úgyis Windowson kell csak mennie, akkor az egyedi játékmotor Win alatt megy majd (jól vagy rosszul), Linux (vagy bármi más) alatt meg vagy sehogy, vagy várhatóan vért pisilve küszködve lehet csak elindítani.

Ezzel szemben én pl. 1997-ben dolgoztam egy olyan cégnél, ahogy egyedi játékmotort készítettek, és lehetett belőle fordítani Win-re és Linux-ra biztosan, nem emlékszem, mi másra még (talán semmi másra). De mivel az egész koncepcionálisan olyan volt, hogy nem tudjuk előre, hogy milyen platformra lesz fordítva, ezért feltételezem, hogy igény esetén viszonylag fájdalommentesen lehetett volna egy új targetet készíteni bele (pl. Mac, vagy Android, vagy PS5, vagy FreeBSD). A fejlesztők nagy része (vagy talán mind?) Linuxon tolta, szóval tesztelve is volt megfelelően a játékmotor.