( uid_6201 | 2020. 09. 20., v – 21:12 )

Igazság szerint az áthaladó autóforgalom problémája olyan mértékben növekedett, ahogy hosszabbodtak az autópályák. Amikor még Budapest-Balaton és kb. Budapest-Hort-(Gyöngyös) volt az autópálya, nyugat felé pedig Tatabányáig ért, akkor még sokkal kisebb volt a mobilitás, sokkal kisebb az áthaladó forgalom.
Ma nézd meg az M1-es és M3-as forgalmát, mindkettőn gyakran járok. Igen erős mindkettő és nem csak Bicskétől Aszódig, mint agglomerációs, hanem azon is túl. Mobilizálódott a társadalmunk.
Erre az EU-s globalizáció újabb forgalmat zúdított, esetünkben az M3-M1 és M3-M7 tengelyre. Ennek egy része a körbekerülés helyett az áthaladást választja (lásd előzőleg mellékelt linket), amivel szintén felesleges belvárosi forgalmat generál. A Vaze pedig segíti a belváros azelőtt nem frekventált részében is "egérúthoz jutni" az áthaladót.

Ahogy írod, fejlesztések elmaradtak. Előrelátás, trendek figyelése jórészt elmaradt, útfelújításokkor nem lett figyelembe véve. Aztán a 3/4 éve szolgáló mostani főpolgármesteren akarják egyesek elverni, amit valójában az átaludt 2 évtized okoz. Közben meg anyázzon autós-bringás-gyalogos.

Egyébként ez a probléma vidéken is realizálódik. A 33-as főúton egy ködös délután majdnem beleszálltam egy ekét húzó traktorba. Az 25 km/h körüli tempóval megy, én meg 90-nel.
Burgenlandban a forgalmas főút mellett ott egy összesen 3 méter széles aszfaltcsík (GZO-Technologiestraße és folytatása) , ahol szépen megvan a két település között 25 km/h tempóval menő traktor és a 20-szal tekerő bringás. Egyikbe se fog beleszállni a 90-nel haladó autó.