( _Franko_ | 2020. 08. 14., p – 14:38 )

A hivatkozott jogszabályból ezt kell betartanod:

3. § (1) A megőrzésre kötelezett a megőrzési kötelezettség lejártáig folyamatosan köteles biztosítani, hogy az elektronikus dokumentum megőrzése olyan módon történjen, amely védi az elektronikus dokumentumot a törlés, a megsemmisítés, a véletlen megsemmisülés, az utólagos módosítás és sérülés, valamint a jogosulatlan hozzáférés ellen.

(2) A megőrzésre kötelezett köteles biztosítani, hogy az őrzött elektronikus dokumentum értelmezhetősége, olvashatósága - például a dokumentum megjeleníthetőségét lehetővé tevő szoftver- és hardverkörnyezet biztosításával - a megőrzési kötelezettség időtartama alatt megmaradjon.

A következő paragrafus szerint a dokumentum típusához és hitelességéhez igazodóan vagy köteles gondoskodni:

4. § (1) A megőrzésre kötelezett a megőrzésről a 3. §-ban szereplő követelmények folyamatos teljesítése mellett, a megőrzendő elektronikus dokumentum típusához és hitelességéhez igazodóan köteles gondoskodni.

(2) A megőrzésre kötelezett különösen az 5-8. §-ban meghatározott módon gondoskodhat a 3. §-ban meghatározott feltételek teljesítéséről.

Az 5-8. § könnyítéseket tesz ahhoz képest, hogy magad gondoskodj a 3. § feltételeiről. Annyi a dolgod, hogy ha a NAV kéri, akkor 3 munkanapon belül bitre ugyanazt add oda nekik. Amíg nem derül ki, hogy elvi hiba van a használt kriptográfiai eljárásokban és egzaktul ki nem jelentik, hogy ezért felül kell hitelesítened, addig azon kívül semmi dolgod nincs, hogy több példányban több helyen tárold és ha mégis elvesztenéd, akkor sincs világvége, mert a papír is elázhat, eléghet, elpenészedhet, megehetik a patkányok és a molyok, illetve olvashatatlanná vagy elérhetetlenné válhat bármilyen egyéb okból. Nyilván kaphatsz ezzel kapcsolatos büntetést, ha nem tudod odaadni az elektronikus dokumentumokat időre, ahogy most és bármi egyéb miatt is, mert büntetések mindig vannak, bele lehet kalkulálni a költségekbe.

Túlpörgöd a témát.