( nagy_peter | 2020. 08. 06., cs – 12:59 )

A Crossovert alapvetően városi, de legalábbis aszfaltozott úton való közlekedésre találták ki. A SUV való inkább csak földutas terepekre. De egyik sem terepjáró.

A Fiat oldaláról lopom a leírást, mert elég érthetően magyarázza el, hogy mire jó a SUV meg a Crossover, ami egyáltalán nem ugyanazt jelenti:

... Ahhoz, hogy tudd, melyik autó illik hozzád, ismerned kell a különbséget az SUV és a Crossover között. Az SUV egy kimondottan nagy autó, és nagyon hasonlít egy terepjáróra, vagy kombira. Rendkívül erős, magas és tágas, egy szedán erőteljességét messze menően meghaladja.
De mit is jelent az SUV? A feloldása sportcélú haszonjármű (Sport Utility Vehicle), mivel külseje nagyon hasonlít egy terepjáróéra, pedig csak az emelt üléspozícióban és az összkerékmeghajtásban hasonlítanak.
Eközben a Crossover egy közepes méretű kategória az MPV (többcélú jármű) és a kombi között. Egy olyan autó, amelyben az üléspozíció magasabban van és tökéletes azoknak, akik sokat közlekednek városon kívül. Kisebb, mint egy SUV, de motorja ugyanolyan erőteljes. Nem mindig rendelkezik összkerékmeghajtással, bár egy ideje ez a funkció is elterjedté vált az új generációs modelleknél.

...

Most megpróbáljuk eloszlatni a félreértéseket és tévhiteket az SUV-val és Crossoverrel kapcsolatban. Nagyon sokan összetévesztik őket és néha azt gondolják, ugyanolyan autóról van szó. Miközben az SUV és a Crossover között elég nagy különbségek vannak. A Crossovert például sokkal könnyebb kezelni, mert alacsonyabb és rövidebb, súlypontja is alacsonyabban van, így városi közlekedésre sokkal alkalmasabb. Sőt, a Crossovereket és SUV-ket teljesen máshogy kell vezetni. A különbséget az összkerékmeghajtás és a súly eloszlása adja. Az SUV-nál a motor és a sebességváltó 90 fokban van elhelyezve az első tengely előtt, így az autó orrnehéz.
A karosszéria és a mechanikus elemek szintén különböznek egymástól. A crossing azt jelenti, hogy különböző kategóriájú autók különböző funkciói találhatók meg benne, így a Crossoverek sokkal variálhatóbbak.
Sok kompakt SUV tartozik a Crossover kategóriába. Ezek a mini SUV-k összkerékmeghajtással, néha pedig elsőkerék-meghajtással készülnek. Sőt, sokkal kevesebb extra kérhető ezekhez a modellekhez, mint a tradicionális SUV-hoz.