( nagy_peter | 2020. 08. 06., cs – 01:25 )

A kárt pedig főleg a használata okozza, nem a gyártása/megvétele. Nem ugyanaz mint a cigaretta.

A cigarettánál is alapvetően a használata okozza a kárt, a gyártása/megvétele nem. Szerintem kevesebben vesznek maguknak városi terepjárókat, ha mondjuk 5 helyett 10 milliót kellene fizetni érte, és még a fenntartása is drágább. Most sokan megveszik hitelre is, amit egy ilyen áremelés után egyszerűen nem engedhetnek meg maguknak, ez pedig hosszú távon biztosan csökkenti a használatukat is. 

Az árának emelése szerintem nem jó megoldás. Ráadásul ez csak növelné a státusz értékét, amit szintén ellenkező hatást vált ki.

Bizonyos körökben lehet növelné a státusz értékét. A Rolexnek is magas a státusz értéke, de és sokan meg is veszik emiatt, de azért Casio-ból van több a piacon, mert azt mindenki megveheti. De jobb, ha egy ritka és drága státuszszimbólum lesz belőle, mint ha minden sarkon áll belőle kettő. Most azért veszik sokan, mert mindenki megengedheti magának. Egy Dacia Duster Suv olcsóbb, mint egy Opel Astra, vagy egy Toyota Yarris.

Március végéig a legtöbb nálunk eladott auótk listája:

1. Suzuki Vitara: 4157 db. - 5,14 milloótól
2. Suzuki SX-Cross: 1824 db. - 5,14 milliótól
3. Dacia Duster: 1059 db. - 3,4 milliótól
4. Opel Astra: 1015 db. - 3,9 milliótól
5. Toyota Yaris: 941 db. - 4,34 milliótól

Amíg olcsóbban lehet SUV-ot venni, mint 3 ajtós városi kocsit, nem csoda, hogy abból adnak el többet. Ha nagyon lecsúszok anyagilag, még mindíg vehetek a használt Priusom árából egy új SUV-ot.