( answ | 2020. 08. 05., sze – 22:02 )

Szerkesztve: 2020. 08. 05., sze – 22:19

Baromság a tiltás. Megfelelő adókkal kell biztosítani, hogy ezek az emberek hozzájáruljanak a környezetvédelemhez. Például erősen szennyező (itt jó kis rákkeltő PMx-re is gondolok) / nagy méretű autókra legyen valami "nagyváros matrica", hasonlóan mint az autópályán. Japánban is nem véletlenül mennek a kei autók. Vidéken a falvakban/kicsi városokban pedig rohadtul mindegy, nem annyira sűrűn lakott, nincs akkora forgalom és egyébként is a fűtés okozza a legnagyobb szennyezést arra. Ráadásul ott még értelme is van az ilyen autóknak, ott nem kellene fizetniük + díjat.

A díjat pedig addig kell emelni, amíg nem megfelelő az összetétele az autóknak a forgalomban.

Ráadásul mivel vidéken mindenki ilyen nagyobb autókkal fog császkálni, mert olcsóbbak lesznek így a használt piacon, ezért még csak státuszt sem ad a városban senkinek és nem lehet vele villogni -> még kevesebben fogják venni.

Persze ehhez az kell, hogy sávosan emelkedjen a díj a városban töltött napokkal. Például 14 napig egy évben lehetne ingyen, 30 napig 5e Ft, 60 napig 20e Ft, 120 napig 80e Ft, a felett pedig 320e Ft. Mert ha jön valaki látogatóba vagy megnéz ezt/azt vagy a városi csak azért tartja a nagy autót mert elmegy bevásárolni időnként vagy Balatonra, stb.. (és nem ezzel jár dolgozni) az nem probléma. Ezt kapuk és traffipax szerűen autók tudnák ellenőrizni, hogy hány napot volt használva az autó a városban.