( sza2king | 2020. 08. 05., sze – 13:17 )

A kerek tobb ezer eves ennel mar elorebb kellene jarni, nem? ;-)

Mai napig hasznalnak 8051-eseket, olcso, kiforrott, amennyire kell megbizhato (meg sokan ismerik es ezert nem valtanak, mert ehhez ertenek - ez szerintem az autoiparban is boven megvan).

Az auto nem egy telefon, raadasul jelentos reszben biztonagi elvarasok is vannak - raadasul ezeket a rendszereket tanusitani is kell, ami ido meg penz, ezert sem valtogatjak naponta, mint a telefonok processzorait.

Csak mint erdekesseg: a VW csoport jelenlegi autoiban is potenciometeres az aktuatorok visszajelzese, pedig mar reg atterhettek volna pl. optikaira vagy magnesesre.

Egyebkent felmerul a kerdes: ha valami (pl. egy motorvezeerles) nem kivan bonyolultabb funkciokat, nem kell hozza nagyobb szamitasi teljesitmeny es megbizhatoan mukodik, miert szamit, hogy hany eves technologia? Miert mondanank ra, hogy elavult (hiszen nem avult el, csak regota velunk van). Lehetnenek a legujabb Intel/AMD/ARM procik a vezerlesben, mivel nyujtananak tobbet?

Nem vagyok a fejlodes ellensege, de ami nem rossz, azt ne javitsuk mar meg.

Hogy egy infotainment rendszerbe kell az ero, az OK, legyen szebb, gyorsabb, kezelhetobb. Speciel ott lehetne nagyobb fejlodes. Azt keptelen vagyok elfogadni, hogy mostansag is offline navigaciot akarnak ramsozni 300kHUF-ert, amihez a frissites (ha lesz is) szinten penzbe kerul. A gyarilag beepitet ilyen rendszerek alig fejlodnek ahhoz kepest amit pl. a mobilk hoznak manapsag - pedig itt biztonsagrol, nehany kiveteltol eltekintve alig lehet szo.

"eredeti kérdés, hogy egy több (tíz) milliós HW ami az autó, milyen digitális elavult megbízható elemekből áll" - Szerintem ez sokkal sokretubb (illetve a kerdes tul altalanos) annal, hogy itt az egeszet meg lehessen valaszolni.