( oattila | 2020. 08. 05., sze – 06:37 )

"Maga a 20 év garancia meg szerintem nem irreális, ha esetleg kap egy olyan megkötést, hogy rendszeres gyorstöltés esetén feleződik."

Egyébként ez egy érdekes probléma:

Az elektromos autó előállítása magasabb CO2 kibocsátással jár, ami használat során egy idő után lesz jobb mint egy új diesel.

Ez miatt annál jobb minél többet használják, minél nagyobb az éves futásteljesítmény.

Amikor esténként "töltögetik", hogy kiméljék az akkumlátort, akkor a hatótáv miatt kevés lesz az évente megtett km, ezért sokára lesz jobb mint a belsőégésű autók.

Amikor sokat mennek vele, akkor a hatótáv kiterjesztés miatt sok gyorstöltés lesz (nem akar senki több órát várni), ami viszont az akkumlátor élettartalmát csökkenti. Ekkor bár hamarabb eljön az a pont amikor jobb lesz a CO2 kibocsátás mint a diesel viszont cserébe rövidebb ideig áll fenn ez az állapont, mert az akkumlátorok cseréjével a CO2 "löket" újra indul és ismét le kell dolgoznia ezt a hátrányt.