( bucko | 2020. 07. 30., cs – 08:37 )

Ott az első pont:

1. Nincs már modem egy jóideje, kb sehol, semelyik szolgáltatónál sem.

A szolgáltatók pontleszarják a felhasználók - talán kisebb részének - igényeit. Pedig a boltokban elég sok routert eladnak, vajon kinek?

Legyen a példa a UPC ConnectBox:

  • Kényszerítettek, hogy cseréljek, miközben a régi bridge only modem elegendő lett volna.
  • Az új modem 1,5x többet fogyaszt - egyébként rendre felhívják a figyelmet a túlmelegedésre. Ha minden fícsört lekapcsolok és bridge módba kapcsolom, akkor is.
  • Ha nincs net, akkor a modem egy tégla. A réginél lehetett vizsgálni a kapcsolat állapotát.
  • Világhírű hibás Intel SOC van benne. Azóta - a megnövelt sebesség ellenére - minden lassabban megy.
  • Egyes szolgáltatóknál külön ügyfélszolgálati tranzakció a bridge mód.

Mindenkinek jobb lenne, ha megkérdeznék kérek-e wifi/router módot. Ha nem kell, akkor adnának egy egyszerűbb, olcsóbb, kisebb fogyasztású,  (jól működő) bridge only modemet. A UPC szeret az EU direktívának meg nem felelő, jóval nagyobb fogyasztású eszközöket ajándékozni. ;)

Ez az egész "szolgáltatás" olyan, mint a kábeltévé. Nagyon sok helyen lehetőség lenne az on demand csatornaválasztékra, de a világon kb. egy helyen van ilyen. (!!!) Mindenki más meg vegye tudomásul: ez van.

konfiguráld be magadnak igény szerint. Nem ez a helyes eljárás?

Egyes emberek az internetet használják még ügyintézésre és munkára is. (Vagy tán még nem hallottad vón?:-)) A rendelkezésreállás erősen csökken, ha más kezében van az eszköz, amit esetleg "véletlenül" átkonfigurálhat. Ezt a szivatást az egyszerűbb ügyfeleknek az ÁSZF nem szokta említeni.