( Nyosigomboc | 2020. 07. 18., szo – 22:14 )

Ez attol fugg, hogy mit tanitasz. Siman elkepzelheto, hogy a te targyadhoz nem, vagy nem jol hasznalhato. Az irodalom tanarnomtol pl. mindig megkerdeztem anno, hogy hasznalhatok-e szamologepet, de nem hagyta. :(

3Blue1Brown-nak tobb eleg szemleletes videoja van a Fourier sorokrol meg transzformaciorol. (pl1, pl2) Kontakt oran viszont nem huznam ezzel az idot.

Az viszont egy fontos kepesseg, hogy utana tudj nezni valaminek (gondolom a munkad es hobbijaid soran neked is kell), ennek a fejlesztesere jo peldaul. Vagy oran elmondasz a diakoknak egy feladatot: mondjuk egy termisztor nemlinearis karakterisztikajabol hogy lehet homersekletet csinalni. Es ami lehetseges megoldasokat adnak (illesszunk ra egyenest, polinomot, tanitsunk ra neuralis halot, akarmit), annak megnezitek a pontossagat, aztan hogy egy mikrokontrollerrel melyiket mennyire nehez megoldani.

Egy masik dolog, hogy sokan sokkal konnyebben tanulnak, ha kapnak valami kezzelfoghato valamit, amivel kicsit el lehet jatszani. Mas felrajzolni egy 555-os kapcsolasi rajzot, es mas, ha ossze is rakhatod, es cserelgeted az ellenallasokat, kondikat, beteszel egy-egy diodat, stb.. Vagy egy PID, nel ha szorakozhatsz a parametereivel.