( naszta | 2020. 07. 15., sze – 09:48 )

Szerintem hajbazer kolléga mindent is túltol. De: a Google/Facebook esetében nem érzem túlzónak a félelmeit. Eszméletlen mennyiségű és minőségű adat vándorol hozzájuk. Ráadásul egy halom ezek közül minimum határterület, hogy őket illeti e meg (like gomb és analitika script-ek minden egyes oldalon és ugye ők össze tudják kötni a felhasználóval, legfeljebb árnyék user-rel, ha nem vagy regisztrálva náluk).

Elvileg ugye hirdetéseket ad el. Mi garantálja, hogy az advertise API-val nem él vissza pl. egy nagy biztosító (aki egyébként is sokat hirdet és használja)? Rákeres indirekt módon (munkahely és otthona helye szerint, kora, neme adott) a 100 legdrágább ügyfele rák keresésére havonta és méri a változást? Vagy csak simán van olyan összefüggés, amit egy MI kihoz és nem is tudod, hogy arra szűrve időben lesz bontva a szerződésed?

Ráadásul a mennyiséghez és minőséghez képest szinte mindig kiderül, hogy tovább mennek (ld.: rengeteg botrány szivárgó adatokról, kikapcsolt állapot mellett). Fura módon az IT-s emberek szeretik őket (gondolom mert normális minőségűek és ingyenesek a szolgáltatásaik), pedig nekik/nekünk kéne időben szólni, hogy ez hosszú távon nem lesz jó (és már lassan látszik, hogy vissza is élnek vele).