( zeller | 2020. 07. 14., k – 18:40 )

" Ezek részletkérdések, megoldandó mérnöki problémák. " - Magyarul fingod sincs a rádiós átvitelről. Sem.

" Lehet GSM hálózat szintjén átrúgdosni egy dedikált cellára azokat a készülékeket " - Most GSM, LTE, vagy 5G? Van olyan szolgáltató, akinél a 4G az alap, GSM (2G) nincs, azzal mi a péket csinálsz?

" Lehet árnyékolni az iskolát és elhelyezni ott egy dedikált cellát, amire csak a benti mobilok fognak följelentkezni és azokról csak telefonálni lehet, internetezni és SMS-ezni nem. " - És ez melyik szolgáltatónak lenne érdeke? És az árnyéklást hogyan csinálnád? Naaagy alufóliasityakot az épületre? Vagy megfelelően sűrű fémhálót? Az ablakokra is? (Az már apróság, hogy az SMS-hez bőven elég a GSM jelzéscsatorna működése - már amelyik szolgáltatónak van 2G-s lefedettsége, mert amelyiknek nincs, ott LTE-n megy az is.)

" apuveddmeg iskolákban eltapicskolt mobilnetekről. " - 2-3GiB/hó elég a mobilnetből, az meg nagyjából két sör egy átlagosnál valamivel jobb helyen apunak. Bár gondolom, te a fekete tábla, fehér kréta, szorzótáblát kórusban kántálják mer'az jó módszertan híve vagy, semmilyen technikai dolgot nem vinnél be az iskolába - had hülyüljön a gyerek...

Nagyon remélem, hogy a COVID okán nem tapasztaltad meg, milyen szülőként a digitális oktatás (ha igen, akkor sajnálom a gyereket, aki miatt ebben tapasztalatot kellett szerezned - ha érted, mire célzok): abból nagyon sok dolog átemelhető az iskolán belüli munkába is - sőt volt, ahol az informatikai eszközök szerves részei voltak korábban is az óráknak: információt keresni, megosztani például kifejezetten jól lehet akár okostelefonnal is - nem kell böhönc pécéket (szigorúan XP-vel ugye....) használni ilyesmire...