( gee | 2020. 07. 10., p – 14:08 )

Csoki ugyanaz, mint a sorkapocs.

Kihagytad azt, amikor összesodorja a vezetéket és forrasztópákával cint is futtat a szálak közé.

Illetve a sorkapcsos az OK, ha tömör a vezetéked, de ha szálak vannak sodorva, akkor megemlíteném azt, hogy egy érvéghüvelyt tesz az ember a blankolás és sodrás után a vezetékre, és a csokinak a csavarja (vagy a csavar által mozgatott lap) ezt a hüvelyt szorítja. Fotón 5

A sima zsugorcső (Fotón 1) a szigszalaggal betekerés helyett van. Levágod a tekercsből ami kell, ráhúzod, melegíted. Viszont lehet kapni olyan zsugorcsövet is, ami kis szakaszokban jön, a közepében van valami fém (nem olyan, mint egy sorkapocs, inkább mint egy érvéghüvely), két oldalról bedugja az ember a megcsupaszított vezetéket, a középső fém elemet szerszámmal rászorítja a vezetékekre, és utána melegít. Ez egy vízálló csatlakozást ad, elég egyszerű használni, és hajón, motoron, autóban szokták használni. Fotón 2

Illetve vannak még olyan előre gyártott műanyag csatlakozók (ezeket is leginkább autóban és motoron láttam használni), ahol a műanyagot ráteszed egy aktív vezetékre, a mellette lévő helyre odateszed egy másik vezeték végét, az egésznek a tetejét rácsukod, és valami fémdarabot ezzel beerőltet a vezetékek szigetelésén át és összekapcsolja így őket. Szóval nem kell az aktív vezetéket elvágni, nem kell blankolni, stb. A másik vezetéket sem kell előkészíteni. Egyszerű, kb. 0 villanyszerelő tudással használható. Azt nem tudom, hogy mennyire tartós, vagy más szempontokból mennyire jó vagy nem jó. Az elektromos szigetelést a műanyag csatlakozás megoldja. Nem hiszem, hogy vízálló lenne az eredmény. Fotón: 9, 10, 11

Szerk: látom, feltöltöttél fotót is, beírtam számokat fentre.

A fotódon vannak még olyan cuccok, amikkel vezetékeket lehet oldhatóan összekötni.

4-es és 6-os csavar alá megy, pl. autón és motoron (vagy elektromos berendezések, pl. egy erősítő) test pontra ilyen (főleg a 6-os) használatos.

7-8 egymásba csúszik és így lehet vele két vezetéket összekötni. Oldható. Nem tudom, mostanában használnak-e ilyesmit, 70-es, 80-as évek KGST autóiban motorjaiban volt ilyenből sok. Személy szerint nem szeretem, mert a 8-as csatlakozó hajlamos kitágulni, és akkor a csatlakozás megbízhatatlan. Persze vissza lehet szorítani egy fogóval, de hibalehetőség. Bizonyára van vízmentes borítás is ilyenekhez, most így nem emlékszem, hogy láttam-e. Persze borítás nélkül nem szigetelt, szóval hozzá is érhet valamihez.

A 70-es évek végén Japán motorokban ilyesmit használtak a fenti 7 és 8 helyett: https://www.ebay.co.uk/p/5013442700 Ez ugyanarra a célra jó, csak kisebb helyet foglal el és nem szokott olyan gyakran kilazulni. Fene tudja, lehet, hogy más az anyag és nem az alakja miatt megbízhatóbb. Illetve amiket láttam, azoknál a rugalmas burok, ami körülveszi mindkét végét, nem csak elektromosan szigeteli el a külvilágtól, hanem vízzáró is. Személy szerint inkább ilyen csatlakozást használok a 7 és 8 helyett.