( gee | 2020. 06. 06., szo – 16:43 )

Word és együttműködés?

Használtál te már google docs-ot vagy Confluence-et? Ha igen, kíváncsi vagyok, mit gondolsz azokról.

Én már évek óta nem láttam olyan esetet, hogy valakinek Word doksit adtunk volna átnézni. Jellemzően Confluence-ben van minden, és azt szerkeszthetik. Van history, lehet oldalakat kommentálni, hiperlinkek, formázások.

Jobban belegondolva 2007-ben jöttem el arról a munkahelyről, ahol utoljára nagyüzemben Word-öt használtunk volna úgy, hogy az ügyfelekkel is megosztottuk a dokumentumokat. Azóta két olyan projekt volt, ahol az egyikben az ügyfél Word dokumentumot készített, és azt adta nekünk átnézésre, illetve egy másik, ahol ugyan Google Docs-ban kezdtünk el dolgozni, mert a Word-ben és az Excelben nevetségesen primitív/hiányzó az együttműködés támogatása, de aztán kb. az első draft már a Sharepoint-ra került, mert "A Google Docs nem eléggé professzionális". Minden más projekten, minden más ügyféllel jellemzően úgy 2010 óta Confluence volt csak, illetve csak 3rd party doksik jöttek Word-ben, de azokat nem kellett szerkeszteni meg átnézni, csak felhasználni belőlük ezt-azt.