( bbking | 2020. 05. 28., cs – 00:29 )

uuuh, az autó rossz példa, mert pont a mai aszisztens rendszerek átláthatatlanok. Az asszony ment éjjel egyedül a relativ új kocsival (ritkán történik ilyen) és egy, az aszfaltba szerelt villogó LEDekkel ellátott gyalogátkelö elött olyat satut nyomott a kocsi, hogy szevasz. Az asszony azt se tudta, hogy hívják. Az asszisztens rendszer feltehetöleg szembejövö forgalomnak vette a fehér LED fényeket és ezért fékezett (arra még emlékezett, hogy felvillant az a bizonyos szimbólum, ami a ráfutásos veszélyt jelzi...). De engem is megtréfált már legalább 3x és nem volt átlátható, mi alapján döntött a vészfék mellett. Az elönye, hogy ilyen után relativ szabad mögötted az út.. :)

Egy kollégának egy másik márkával volt problémája: tempósabb haladásnál lehagyott (illetve csak majdnem) egy teherautót, viszont nála is satuzott egy óriásit a kocsi és mindezt belsö sávban. Utána azt találgattuk, hogy esetleg a teherautó hátuljára felragasztott 70-80-90-es matricát mint közlekedési táblát észlelte a rendszer, és mivel nála az automata sebesség állítás be volt kapcsolva, ezért lefékezte a kocsit valamelyik matrica értékére.

Ezek olyan dolgok, hogy érted, mit akar elvileg az a bizonyos asszisztens rendszer, de nem gondolhatod végig az összes lehetséges állapotot és így nem bízhatod rá magad 100%-ig. Legalábbis én mindig kicsit fosok töle.

(még egy példa: bár nincs ilyen a kocsiban, ezen már paráztam: mi van, ha a sávban tartó rendszer nem engedi neked, hogy elhagyd a sávot, pedig abban a bizonyos pillanatban csak így tudsz megmenekülni?)

PS: egyébkét faszául elment ez a szál megint offtopic irányba, a szálnyitó nem erre lett volna kiváncsi