( _Franko_ | 2020. 05. 26., k – 14:07 )

Figyu, a rettegést ne úgy értsd, hogy lerágja a körmét mindennap. Őt ez az egész nem érdekli, csak élvezi az előnyeit, de problémával nem szeretne szembesülni, mert nyűg lenne neki. Viszonylag nehezen megoldható nyűg addig, amíg nem talál valakit, akire adott esetben rá lehet bízni. Például az ember azt gondolná, hogy egy hőszivattyú szervizelése baromi egyszerű: felveszem a telefont és X idő után pipa, de sajnos nem ez a helyzet. Nem értem, mit olyan nehéz ezen megérteni, hőszivattyúból sokkal több van, mint automatizált házból és elég jól definiált szerkezet, aztán mégis problémás.

Ennek akkor semmi köze az automatizáláshoz és okosításhoz? Mert ez pont így van akár egy kutyaközönséges villanybojlerrel is, amiben van egy fűtőszál és egy termosztát, mégis van 6-8-féle hibajelenség, amit egyrészt észre kell venni, másrészt kell hozzá szakembert szerezni, ha előáll a hiba.

Mert én azt vettem ki az írásodból, hogy nem ezzel van a baj, hogy ha egy kutyaközönséges használati tárgy elromlik, akkor mit kell csinálni (lásd autóhoz szerelőt hívni), hanem azzal, hogy ha a 45 fokban süt a nap és északnyugati szél fúj, akkor melyik redőnynek kellene fel vagy lehúzódnia automatikusan; vagy azzal, hogy ha kiment a kertbe és bekapcsolt a locsolás, akkor hol lehet kikapcsolni úgy, hogy nem baszódik el.

Nem tudom, hogy napsütés követő árnyékolásban mi a túlautomatizált. Előző házunkban ezt kézzel csináltuk, sokkal rosszabb hatásfokkal.

Idéznék: "nem mentek le este a redőnyök. A hiba oka az volt, hogy nem változtak a fényerősség adatok, aminek a hátterében az volt, hogy a meteó központban félrement valami".