( Gyuszk | 2020. 04. 01., sze – 11:27 )

A móka egy jól előkészített megszemélyesítés révén sikerült. Azaz a vevő adatait korábban összehalászgatták, majd ezeket felhasználva a különböző szolgáltatókkal elsősorban telefonon keresztül elvégezték a megfelelő "tranzakciókat", például új sim kártyát igényeltek (ezért halt le a vevő telefonja, mert a csaló aktiválta az új simet), illetve vélhetően a banki átutalást is telefonon kérték. A legtöbb szolgáltató elhiszi hogy te xyz vagy, ha a neved mellett meg tudod adni a személyes adataidat is (anyja neve, születési helye és ideje). A koronavírus miatt a szolgáltatók vélhetően könnyebben belementek a telefonon történő ügyintézésbe. (de ettől eltekintve pl. az otpnél - és vélhetően máshol is - telefonon keresztül is lehet átutalási tranzakciót rögzíteni).

Az OTP-vel meg egyébként nincs semmi baj, tök korrektül működik. Mondom ezt ~15 év után.