( blr | 2020. 03. 31., k – 02:35 )

Nem! Én a valós világot ismerem.

Ahogy elnézem, nagyon nem. Te valami középosztálybeli társaságot ismersz egy nagyvárosban.

Az a százezres tétel van vagy harmincezres. Ezt is írtam az előbb.

Írtad. De linket elfelejtettél mellékelni.

Mit kell engedélyeztetni?! 

Tankönyvet. Ha digitális, akkor is.

Legendagyár sokadik felvonás. A valóban szegény családok ennek sokszorosát kapják havonta.

Eddig a családi pótlékkal jöttél. A valóban szegény család egyébként a támogatást kajára költi, nem PC-re. Ugye?

Egyre inkább az az érzésem, hogy te csak a média világából ismered az úgynevezett "szegény családokat" a valóságban olyat még nem láttál. 

Ebben erősen tévedsz. Anyám 30+ évig ilyen gyerekeket tanított, és elég sokat jártam abban az iskolában.

A pedagógusok nem voltak képesek arra, hogy használható tudást adjanak át nekik. A probléma sajnos gyakran ott kezdődik, hogy már a pedagógus sem rendelkezik megfelelő tudással. Így nehéz átadni valamit. 

Értem. Továbbra is kérdés: miért ez az általános? Minden tanár rossz?

Nem tűnik fel, hogy a tanárok azért panaszkodnak, mert elavult módszertanokat kényszerítenek rájuk? Ez az új NAT legfőbb kritikája is.

A digitális tananyagok és módszertanok kapcsán pedig röviden fogalmazok: te kevered a szezont a fazonnal. Azt mondod, hogy ott a technika, miért nem használják? A tananyagfejlesztés nem tanári feladat, a közvetítő keretrendszer pedig lényegtelen. Ezért.