( Ritter | 2020. 03. 31., k – 01:55 )

"A kérdés a Moodle bevezetéséről szólt. Ez szerinted nem gond, hogy használatba vegyék – két napos határidővel."

Nem! Arról volt szó, hogy már jóval korábban megcsinálták volna a pedagógusok a elearningnek, ha valóban 'tanítani' akarnának. Azzal érveltél, hogy semmilyen lehetőségük nem volt rá, mert az iskolának se pénze, se rendszergazdája, se semmi hardvere és szoftveres nincs erre. A Moodle az erre adott válaszom része volt. Egy ingyenes alternatíva a Google for Education mellett. Az utóbbit le kell levelezni a Google-lel. Moodle-nél még az sem kell, mert annyira jó fejek a fejlesztői, hogy nyílt forráskód mellett még ingyen felhős infrastruktúrát is adnak hozzá. 2020-at írunk. Nem karantén miatt kellene foglalkozni az elearninggel, hanem már több éve meg kellett volna csinálni. 

"Az otthontanuláshoz sokkal több kellene, mint e-learning. Többek között olyan módszertan és ehhez biztosított eszközök és szakemberek, hogy olyan gyerek is oktatható legyen, ahol a szülő még 8 általánossal sem rendelkezik.

Egyébként megmondanád, hogy az egyetemek oktatási módszereit hol szabályozza olyan szigorúan a törvény, mint a köznevelési törvény és a NAT."

Az eszközök adottak. Az előbb is írtam. Az nem kifogás. Módszertan? Nos illene tudni használni az internetet tisztelt pedagógusoknak is. Nevetséges de tény sajnos, hogy sok tanteremben a tanárnak kell megkérdeznie a diákjait hol lehet valamit megtalálni az interneten. Vannak azért kivételes tanárok, akik utána tudnak nézni annak, hogyan deriválnak és integrálnak Indiától Az Egyesült Államokig. Nyilvánvalóan semmilyen hátrányba nem kerülne az a diák akinek a szülei 8 általánossal sem rendelkeznek, ha van számára elearning. Legfeljebb nem használja és bár karnyújtásnyira van az emberiség minden tudásától mégis inkább kártyázik, idő előtt cigizik a haverjaival. Iskolán belül ugyanez van, csak ott még zavarja is azokat a diákokat akik azért tanulnának ha hagynák őket az osztálytársak. Ha van elearning akkor még 8 általánost végzett szülők mellett is jobb az esély a tanulásra. De ezt már írtam korábban.  Ha a tanár szerint nem jó a NAT épp az elearning lenne lehetőség arra, hogy kibontakoztassa nagyon másutas, nagyon alternatív és nagyon hatékony pedagógiai módszereit. Egészen mostanáig teljesen szabadon állíthatott össze bármilyen közoktatási tanár etananyagokat. Persze ha nem csak a szokásos szájtépés lenne a nagy pedagógus hivatástudat. 

Ha készen lenne évek óta bejáratott remek elearning, most senki nem háborgatná azért az anyagot készítő tanárt, hogy az nem NAT kompatibilis. Örülnének, hogy legalább van valami. 

"Mármint gyerekenként. Egyébként elég sok van. Azért, mert te homokba dugod a fejed, sok család van, ami nem tud hirtelen megfinanszírozni még egy százezres tételt sem."

Nem! Én a valós világot ismerem. Nem merültem el a hiszti-ellenzéki mesevilágban. Nagyon unalmas sokadik Alizt olvasni rémmeseországból, amint elszavalja az unalomig ismételt narratívát. 

Az a százezres tétel van vagy harmincezres. Ezt is írtam az előbb. Gyerek után kapott egy havi támogatás elég rá. Most jöhetnék én is a közhelyekkel, hogy nem kellene elinni hanem a gyerekre kellene költeni. De a valóság az, hogy általában a gyerekre költik, csak mobil, édesség, divatcuccok lesznek belőle. 

"Készített valaki? Miért tette volna? Hiszen nem lehet engedélyeztetni évek óta.

Egyébként nem, nem minden gyerek rendelkezik tablettel, a mobilt meg hagyjuk. A fiamnak pl. egy Iphone-ja van 4 colos kijelzővel, a nagyanyjától örökölte. Azon sok mindent lehet, de pl. tananyagot feldolgozni nem."

Mit kell engedélyeztetni?! Ingyen lehet regisztrálni, engedély nélkül lehet használni az Office csomagot, vagy a kamerát, videoszerkesztőt, és bármilyen eszközt etananyag készítésére. Vagy az egyszer már megfizetett idő mellé kellene azért pályázati extra pénz is? Az egy picit más. 

A fiadnak lehet 4"-es iPhoneja van, mert nálatok nem az a fontos. Gondolom viszont van hozzáférése egy PC-hez vagy notebookhoz. Máriónak nyugodj meg van új iPhoneja, abból is a nagyobb képernyős mert náluk meg az a fontos. 

"Ha nem súlyosan sérült a gyerek, 12200 és 17000 között. Ez egyrészt messze van a 30 ezertől is, amiért nem kapsz használható rendszert, de mutathatsz linket, ahol van ilyen."

Legendagyár sokadik felvonás. A valóban szegény családok ennek sokszorosát kapják havonta. 3-4 gyerek után számtalan támogatási forrás áll rendelkezésre. A jobb körülmények között élő családok pedig igen komoly adókedvezményeket kapnak, különösen 3 vagy több gyerek esetén. 

"Mobilra sincs pénz."

Mese! Te nem a homokba dugod a fejed hanem a hisztikultúra rémálomvilágába. Lapozzunk! 

Egyre inkább az az érzésem, hogy te csak a média világából ismered az úgynevezett "szegény családokat" a valóságban olyat még nem láttál. 

"Hja, szóval a sírás oka, hogy a fejpénz miatt az alkalmatlanokat is felvették, és gond van velük…

És egyáltalán: miért nagyon kevés a színvonalas oktatást adó középiskola?"

Megint csak nem olvastál figyelmesen. Azt írtam, hogy jó tanuló diákokból lett hallgatók az egyetemen szembesülnek azzal, hogy nem kaptak alapokat a közoktatás 12 éve alatt. Boldogulnak ők csak küzdelmes úton. Eléggé beszabályozott a felvételi rendszer. Jó jegyekkel és érettségivel bejutnak a kiszemelt egyetemre. Csak ott már első félévben megtapasztalják, hogy pontok mögött nincs valódi tudás.

Nem a diák a hibás ezért, ők megkapták a jó jegyüket. A pedagógusok nem voltak képesek arra, hogy használható tudást adjanak át nekik. A probléma sajnos gyakran ott kezdődik, hogy már a pedagógus sem rendelkezik megfelelő tudással. Így nehéz átadni valamit.