( Oregon | 2020. 03. 26., cs – 03:42 )

Semleges. Mintha nem is lennének. A piacnak okoztak némi érzelmi bizonytalanságot.

MOL-nál a  minimum vásárlás 200 liter. 

3.000 település * 200 liter = 600.000 liter

HA tudják az elméleti maximumot (nem fogják tudni, csak max 70%-át), akkor  12 munkanap, hogy a minimum rendelésből 1 szállítmány érkezzen minden egyes településre vagy budapesti kerületbe. Ha a 70%-kal igazam van, akkor 18 munkanap. Miért csak a 70%? Az elméleti maximum a vízre van számolva (ami sűrűbb vagy habzik az lassabb), feltételezi, hogy napi 25.000 2 L flakon között nem lesz lyukas egy sem valamint feltételezi, hogy a csomagolóanyag kifogyás miatt nincs leállás és minden gép sohasem romlik el. 

Nézzük az információ kezelését. Hogyan fogják rendelni a vevők? Szerintem fognak kérdezni is és szerintem fel kell őket vinni egy rendszerbe. Ehhez, ha nincs automatizálva a folyamat, akkor közel 30 irodai ember kell, hogy pár nap alatt megtörténjen minden. 30 olyan ember akik kurvára tudja, hogy mi a dolga.

Logisztika. Ha a MOL-ra ráömlik az rendelés a létező összes kommunikációs csatornán, minden elképzelhető formátumban, akkor 2 nap alatt a MOL elesik. (Tapasztalatból tudom. Rajtunk kívül mindenki elesett, majdnem mi is csak én minden nap hajnalban keltem és újabb szoftveres megoldásokat készítettem az iroda nyitására, valamint nálunk csak a webes rendszerben lehet rendelni, minden más ignore)

Nehogy félre érts! Nem nézem le a MOL-t, nagyon profik, de ez itt most egy másik sztori. Itt nem lát rá a vevő készletére, nem tud automatikusan küldeni árut, nem is ismeri a vevőt.