( the_nameless89 | 2020. 03. 15., v - 13:29 )

Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam, de nem egy univerzálisan mindenkire ráhúzott menüre gondoltam. Plusz ebben a kalóriaáltalánosítós dologban nem hiszek - mindenkinek egyéniek a kalóriabeviteli igényei és az étkezési szokásai. A boltok plafonig vannak hónapokig eltartható reggeliző kekszekkel, zabpelyhekkel, konzerv- és zacskós készételekkel, téliszalámikkal stb. Ha ezekből összeállítasz magadnak, a saját ízlésednek tényleg megfelelő legalább egy heti menüt, azt csak szoroznod kell annyi héttel, amennyire fel szeretnél készülni. Ha nyakig ér a sz*r, szerintem az ember már annak is örül, hogy nem cipőtalpat kell ennie és nem fogja elvárni, hogy a hónap minden napjára más Michelin-csillagos menüt kapjon. Személy szerint most összeállítottam magamnak egy Excel-doksit és a feleségem is ki fogja tölteni saját magára. Minden munkalap egy kategória (reggeli, ebéd, vacsora, tisztálkodás stb.), ezeken belül pedig van hét napnyi oszlop, a vízszintes sorok pedig a hosszan, akár hűtés nélkül is eltartható élelmiszerek. Ha az oszlop-sor metszeteknél beírod, hogy az adott napra az adott terméktípusból mennyit kívánsz fogyasztani, akkor a SZUM-okkal könnyen össze lehet szedni, hogy az adott terméktípusból egy hétre (vagy ahányra szorzod) mennyit kell bespájzolnod, baj esetén pedig tartani magadat a menühöz. Nyilván ez erős leegyszerűsítése a feladatnak, de már ez is sokkal jobb annál, amikor valaki elrak 30kg cukrot és 30kg paradicsomot.

Például (néhány termékkel) ebédre

Össz. m.e. termék hétfő kedd szerda csütörtök péntek szombat vasárnap
2 darab konzerv chilis bab 1         1  
1 darab maggi zacskós csirkepaprikás     1        
1 darab zacskós sonkás tortellini       1      
1 liter narancslé 0,33     0,33     0,33

további ételek

további konzervek

további italok