( uzsolt | 2020. 03. 03., k – 17:44 )

lehetetlen lett volna összehozni úgy a tantervet, hogy az egyik tárgyhoz szükséges alapokon túl legyenek a másikból?

Amióta tanár vagyok (15 éve), ez mindig probléma volt (egyébként már diák koromban is): kémiából pH-t nem lehet számolni "értelmesen", mert a logaritmus matekból 11. évfolyamos anyag, kémia meg ugye 9-10. évfolyamon van. Gyorsuló mozgásoknál (nem nulla kezdősebességgel) nem lehet időt kérdezni, mert a mechanika 9. évfolyam, másodfokú egyenlet matekból 10. évfolyam. Lejtős feladatok és ferde hajítás szintén, ui. trigonometria 10. évfolyam. Persze ilyenkor azt csináljuk, hogy fizikán kb. elmondjuk, hogy ezt kell erre használni, aztán majd matekból mélyebben (rendesen) megtanulják. Ezentúl annyi plusz nehézség lesz, hogy radioaktív bomlás 10. évfolyamon fog előjönni, ha feladatokat is akarsz, akkor a logaritmus alapjait meg kell tanítanod fizikán, mert matekból 11. évfolyamon jön elő.

Azaz nincs új a nap alatt, ez eddig is probléma  volt. De máshogy fogalmazva (próbálva a jó oldalát nézni): a tantárgyak közötti integráció már rég megvan, mert matekot fizikán és kémián is kell tanítani ;)