( uzsolt | 2020. 03. 03., k – 16:30 )

A magyarhoz nemigen értek, nem tudom megítélni (meg bevallom, nem is hasonlítottam össze a régi és az új mennyiségét, még szerzői "darabszámra" sem).

A matematika és a fizika mennyisége viszonylag jól be van lőve, a matematika anyaga változatlan óraszám mellett némileg csökkent (nem kell szögfüggvény kiterjesztés, csak 180 fokig, nincsenek logaritmusos azonosságok, ezek által nincsenek trigonometrikus egyenletek és logaritmusos egyenletekből is a legalapabbak kellenek). Persze nem tudom, hogy emelt szinten pl. szögfüggvények deriváltjai kellenek-e majd, mert ha igen, akkor a kiterjesztés definiálása is az emelt szintű felkészítéshez vándorol át, meg persze akkor egyenletek is kellenek (szélsőértékek meghatározásához). De erről majd akkor, ha az érettségi követelmények is megjelennek.

A fizika még képlékeny számomra, ott a középiskolás 6 órából 5 lett (2+2+2 helyett 3+2), az anyag is csökkent - bár érdekes lesz majd tizedikben modern fizikát tanítani. Meg persze a 11. évfolyamra a képlékeny 2 óra opcionális természettudományt se látom, hogy az hogy  lesz. Matematikai alapok hiánya miatt egy-két rezgéses téma (főleg számolásos feladatok) kimarad, szerintem enélkül is jól fel lehet építeni - meg persze lesz még egy-két kényelmetlenség.