( uzsolt | 2020. 03. 03., k – 11:16 )

Amennyire tudom, irodalomban vannak kötelező szerzők és vannak "választható" szerzők és művek. Azaz a kötelezőkről tanulni kell, a választhatókból pedig értelemszerűen a tanár választhat (pl. Jókaitól valaki Az arany ember-t, valaki A kőszívű ember fiait tanítja).

Matematikából és fizikából van kötelező anyag, és ez csak a tanórák (ha jól rémlik) 90%-át fedi le, a 10% szabadon felhasználható: akár gyakorlásra, akár többlet anyagra (persze ezt a Pedagógiai programban rögzíteni kell).

Amennyire kiderült eddig számomra, a matek és a fizika ebben az értelemben nemigen változott, tehát lehet kicsit egyénieskedni (nyilván egy gyengébb iskola inkább gyakorol, egy erősebb pedig inkább többlet anyagot vagy nehezebb feladatokat csinál).

Szerkesztés: magyar nyelv és irodalom 2012-es kerettanterv, keress rá a "kötelező" és a "választhat" szavakra. A 2020-as pedig itt, idézet:

Az órakeret minimum 80%-át a törzsanyagra kell fordítani. Az órakeret 20%-át a szaktanár választása alapján a tananyagok mélyebb, sokszínűbb tanítására, ismétlésre, gyakorlásra vagy a tanórán kívüli tudásszerzésre (múzeumlátogatás, színházi előadás megtekintése, előadó meghívása), kompetenciafejlesztésre, projektmunkák megalkotására lehet felhasználni. A választást segítő javaslatok a részletesen szabályozott kötelező törzsanyag mellett találhatók.

A magyar nyelv és irodalom tantárgy kötelező törzsanyagában csak lezárt, biztosan értékelhető életművek szerepelnek. Ezen felül, a választható órakeret terhére a tanár szabadon beilleszthet kortárs alkotókat, műveket a tananyagba.

Ha a szaktanár úgy ítéli meg, hogy az órakeret 100%-át a törzsanyag tanítására kell fordítania, lemondhat a választás lehetőségéről.