( rpsoft | 2020. 03. 03., k – 10:39 )

Kicsit olvass vissza. Nem azzal van a bajom, ha elkapják azt, aki "hajt, mint az őrült", hanem amikor szisztematikusan ráhajtanak valami veszélytelen apróság büntetésére, pl. a záróvonalat üres úton robogóval átlépő pizzafutár esete, vagy a "kint felejtett" 30-as táblák.

A másik, hogy kíváncsi lennék, hogy a gyorshajtás okozta balesetekben hányszor volt az ok abszolút gyorshajtás, hányszor relatív. Könnyen 2016-ból találtam olyan statisztikát, amiben külön van, és ott messze a relatív gyorshajtás volt a vezető ok (abszolút gyorshajtás a balesetek 1 %-ában). A kettő összemosása vajon véletlen?

Harmadszor: az pl. nagyon rendben van, ha egy adott útszakaszon nagyon elterjedté válik a gyorshajtás, akkor ott célzottan mérnek. Mondjuk azt továbbra is gondolom, hogy jobb lenne ilyenkor az útszakasz elején kitáblázni, és a szakaszon valahol mérni (lehetőleg időnként áthelyezett kamerával). Azért, mert a lebukás esélye kicsi, hacsak nem akarsz rengeteget költeni rá (és akkor rögtön érdekelt is lesz a rendőrség és az önkormányzat kint felejteni egy-két 30-as táblát, hogy behozza az árát a traffipax), és akkor be fogják kalkulálni a száguldozás költségébe. Ha viszont egyes szakaszokon muszáj normálisan vezetni (mert tudják, hogy különben lebukás lesz), akkor észre fogják venni, hogy egyrészt ettől nem érnek oda később.