( mt9 | 2020. 02. 23., v – 01:12 )

és valahogy legalább azon a szakaszon nagyjából szabályosan megy mindenki.

És hogy szolgálja ez a veszélytelen közlekedést "azon a szakaszon" kívül? Ki a francot érdekel, hogy egy elhanyagolható útszakaszon nem kell hirtelen fékezni, ha az út nagyrészén száguldoznak ugyanúgy az emberek, mert ki van táblázva hol kell vigyázni?! 

A rejtett jelenlét nem növeli a lebukás esélyét lényegesen. 

A rejtett jelenlét az emberek egy részében okot ad arra, hogy visszavegyenek. 

 Azok az emberek, akik folyamatosan szabálytalankodnak, már csinálják egy ideje, észrevették volna, ha folyton lebuknának.

Honnan tudod hányan buktak le már, és hányan fognak még? Nyilván a rendőrség is csak korlátozott jelenlétet tud biztosítani az utakon. A cél az, hogy azokban akik félnek a büntetéstől ne éljenek abban a biztonságérzetben, hogy majd a waze szól, hanem mindig tartsanak a retorziótól. 

Még az is simán lehet, hogy nem is igazán van ilyen, hanem hatékonyabb valamennyi időre eltiltani a vezetéstől, az egyformán fáj a Suzukisnak és a Maseratisak

És akkor azon menne a sírás, hogy egy kis gyorshajtásért ellehetetlenítik a megélhetését embereknek azok a csúnya gonosz rendőrök, ahelyett, hogy hagyták volna száguldozni szegény suzukist. 

 mekkora baj lehet a szabálytalanságokból.

Mekkora baj lehet az alkoholfogyasztásból vagy a dohányzásból. Az emberiséget mégsem tudod lenevelni róla. Ha esetleg megpróbálod ilyeneket hallasz, hogy "valamiben meg kell halni" vagy "had én döntsem el mivel mérgezem magam". De többnyire olyat is, hogy "egy pohártól nem lesz baja senkinek" vagy ilyesmi.

A gyorshajtások, záróvonal átlépések se feltétlenül okoznak baleseteket, sőt, többnyire szerencsére nem. Nézz meg egy autópályát, nem néhányan hajtanak gyorsan, hanem konkrétan szinte mindenki.

Változás ebben nem lesz csupán tanulással. Ha lenne, akkor a gyerekeknek is meg lehetne tanítani, hogy ne igyanak, aztán mégis. Fiatalság, bolondság...