( rpsoft | 2020. 02. 21., p - 11:10 )

Abból, hogy olyan dolgokért bírságolnak a videóban, ami nem okozott veszélyhelyzetet, pl. amikor egy teljesen üres úton visszafordult egy pizzafutár robogóval, vagy amikor valaki kicsit ráment a buszsávra (és nem jött busz, nem tartott fel senkit).

A második az, hogy ha megnézed a baleseti statisztikát, akkor 2016-ban (újabb adatot nem találtam) 14 616 balesetből 106 oka volt a sebességhatár átlépése. Ez kevesebb, mint 1 %. Hogy miért ezzel foglalkoznak? Mert jól kidolgozott technikája a lebuktatásnak, nem igazán vitatható, és magas a büntetési tétele.

A baleseteket valóban okozó szabálytalanságokat persze marha nehéz felderíteni. Az elsőbbségadás elmulasztását, követési távolság nem tartását, az autópályás "söprögetést" akkor lehet felderíteni, ha egy nagy útszakaszt figyelsz, és nem nagyon megy automatikusan. Ezen hátrányok mellett igazán elhanyagolható az a tény, hogy ezek a dolgok tényleg sok balesetet okoznak.

A relatív gyorshajtás vezető ok, de pl. az idei KSH brossúrában szépen összemossák a gyorshajtással. Miért? Mert nem lehet belőle zsozsót beszedni (ha nem okoztál vészhelyzetet, akkor nem igazán bizonyítható). Igaz, hogy a 2016-os adatokban (ahol külön volt) 3233 baleset oka ez volt.

A legegyszerűbb megfogalmazás, hogy minden olyan rendőri akciót, ami nem a baleseti statisztikákban szereplő vezető okokkal foglalkozik, nem a közlekedés biztonságának javítása, hanem vagy a pénzbehajtás, vagy a hülyeség motivál.