( answ | 2020. 02. 18., k – 16:44 )

1. Átlagsebesség mérés megoldaná gyorshajtások nagy részét. Ez a mai rendszer - amikor mindenki a kameránál fékez, ráadásul bőven határ alá - egy vicc. Átlagsebességmérő kamerát mindenhova (városba is nagyobb utakra, amin száguldozni szoktak)!
2. Objektív felelősséget kiterjeszteném a pontokra is: ha nem tudod/akarod megnevezni ki vezetett, akkor te kapod. Mert most simán kipengetik a pénz és jól szórakoznak utána (ha nem állítják le, mint a felvételen).
3. Külföldi rendszámú autókat határon kivenni, ha kifizetetlen büntetése van és autót elkobozni, amíg nem fizeti ki. Ha egyáltalán nem fizet, akár elárverezni X idő után. Több országban is működik ez a rendszer.
4. X időn belül sokadig (ponttal nem járó) szabálytalanság után a büntetési tételhez hozzáadódjon az autó Eurotax értékének egyre növekvő százaléka. Például 1 éven belül 3. gyorshajtásra az autó értékének 10%-a, 4. gyorshajtásra 20%-a és így tovább. Nem baj ha hiteles, lízingelt, bérleti konstrukcióban van stb.. akkor is. Tehát ha például az elkövető nem foglalkozik a 100e Ft-os büntetéssel, mert kisujjból kirázza, akkor a 20 millió Ft-os autójára már lehet fájni fog a sokadig szabálytalanság után a 2,1 millió Ft-os büntetés.
5. Kiállni és több helyen figyelni csak a forgalmat kormoló/hangos/büdös (nyilvánvalóan szabálytalan) autók után, majd ezek rendszámát felírni és amikor vizsgán megjelenik és bekerül ez a központi rendszerbe (hogy műszaki alatt van), akkor kimenni a vizsgaállomásra és ellenőrzést tartani. Garantálom hogy megszűnnének a csalások fél éven belül..

Ja és elismerésem a rendőrség civil autós mérése előtt, végre valami hasznosat tesznek. Nagyon ritkán látok indokolt sebességmérést (veszélyes helyeken, zebráknál ahol balesetek szoktak lenni, stb..), általában olyan helyen mérnek, ahol semmi sem indokolja: kint felejtett 30-as tábla (semmi építkezés), éjszaka a semmi közepén falu/városhatárnál (hátha 50 helyett 70-re lassítottál csak a tábláig)..