( rpsoft | 2020. 02. 18., k – 11:06 )

Engem elsősorban az zavar a dologban, hogy nézem a neten a videókat az akcióról, és kivétel nélkül az a benyomásom, hogy a könnyen elkapható, jól fizető esetekre hajtanak, nem a veszélyesre, pl.

* abszolút gyorshajtás (miközben a balesetek nagy részében a relatív gyorshajtás az ok, és a méricskéléssel pont arra neveljük a népet, hogy annyival lehet menni, ami ki van írva)

* a dugóból visszafordult a záróvonalon a töküres szembesávba,

és abból is látszik, hogy veszélytelen, hogy nem lefotózzák és feljelentik, hanem ők maguk is elkövetik ugyanazt a szabálytalanságot, kirakják a villogót, és lekapcsolják. Mi lenne, ha inkább arra koncentrálnánk, amiből tényleg balesetek vannak, mint pl. a relatív gyorshajtás (a baleset után lehet büntetni persze), elsőbbségadás elmulasztása, jobbratartási kötelezettség elmulasztása (pl. az autópályán a belső sávban döcögés), az előzés akadályozása (igen, segíteni kell, és az elsőbbség nem azt jelenti, hogy nem kényszeríthet fékezésre, hanem hogy hirtelen fékezésre nem kényszeríthet, helló autópályán beszorítók; ha nem csinálnátok, mindjárt többen mernének jobbra tartani), követési távolság nem tartása ("söpröget" az autópályán ha 150-el akar menni), büntetőfékezés, stb.