( jailhouse | 2020. 02. 17., h - 13:09 )

Én a defenzív vezetés híve vagyok. Sokszor akár 100 km-et is megyek anélkül, hogy a fékre lépjek. A titok a megfelelő a követési távolság és a motorfék használata. Most kb. 55 ezer van az autóban. Ősszel vittem az éves szervizbe, mondom a munkafelvevőnek néha súrlódást hallok a hátsó kerék felől, hát megnézték, kezdett kicsit a gyári fékbetétem berozsdásodni :)

Nyáron a Balaton környékéről ellátogattunk Veszprémbe. Nem voltam már ott vagy 20 éve baromi rossz volt az idő szakadt az eső. 3 balesetet is láttunk az utakon a kb 90 km-es utunk során. Ment előttem egy autó -talán Peugeot - kb. 70-el na mondom ez jó lesz nekem szépen beálltam mögé. Egyszer csak beesik elém egy retardált skodás - természetesen azt hitte, hogy az előttem lévő helyet azt neki hagytam fenn. - majd padlóféket nyom, mert rájött, hogy beértünk egy lakott településre. Sajnos a marhája miatt fékeznem kellett, hogy ne menjek bele hátulról. A lényeg, hogy az ezt követő kb. 20 kilométeren folyamatosan próbálta megelőzni a az előtte lévő autót. 10 másodpercenkként felvillant a féklámpája, állandóan ki-be húzódott. Végül sikerült neki, de szerintem legalább 20 percig ezt csinálta. Én utánuk mentem és egyszer sem használtam a féket. Ilyenkor azért el lehet gondolkozni, hogy vajon az előzési kísérletek közben mennyire megy fel a retardáltnak a vérnyomása, milyen állapotban lehetnek a fékei, ha valami miatt egy vészfékezésre lenne szükség. Meg az ulticéljához milyen mentális és fizikai állapotban érkezik meg.Szóval úgy összességében mindent mérlegelve, megéri -e hülyén vezetni?