( chx | 2020. 02. 15., szo – 13:20 )

Bizony bovelkedik problemakban, kihivasokban. Nyilvan nem egy kidolgozott koncepciorol beszelunk, csak otletelesrol. De azert:

> Tehát folyamatos online kellene lenni
5G, 4G.

> 130-as pálya mellett dupla szalagkorlát meg egy kicsivel ott figyel a 80-as lehajtó párhuzamosan.
Tfh. a rendszer nem tudja eldonteni hogy te most a palyan mesz es max. 130, vagy a lehajton es max. 80. Ha 80 folott mentel, akkor mondjuk nem veszi el a gazt X ideig, sot enged 130-ra gyorsitani. Ha a 80-at alulrol erted el X idon belul (felhajton jossz FEL a palyara), akkor nem enged 80 fole azon a vitas szakaszon.
Esetleg ilyen vitas esetben lehet is benne +20% tures, es akkor a felhajto vegen minden esetben fel tudsz menni a kulso savra, par seccel kesobb mar nyomhatod neki 130-ig. Ha meg valamiert (baleset vagy elszabadult lovak, akarmi miatt) allsz a palyan pont egy lehajto mellett, es majd valamikor el tudsz indulni, akkor szinten nem azonnal, csak par mp-el kesobb tudsz 130-ra gyorsitani a vitas szakasz miatt.

De nezzunk egy sokkal surubben elofordulo peldat. Fout, 90, jon a telepules, 50-re le kellene menni. Kiszamolja hogy mikor kellene elvenni a gazt. Elotte pittyeg hogy lassits, nem teszed, elveszi a gazt. A pontatlan helymeghatarozas miatt esetleg 55-el suhansz el a telepules tabla mellett. 3 sec mulva 50 lesz belole, es nincs lehetoseg gyorsitani.

szerk.: a vegletekig is le lehet egyszerusiteni. 80 vs 130, akkor mehet a 130. Meg igy is irtozatosan hasznos lenne.

Valoban, ez igy nem 100%-osan preciz. Bar a fenti vitas helyzetbol azert nem sok van, a ~99% megugorhato szerintem. Meg a helymeghatarozas pici pontatlansagat beleveve is.

> hány év kellene ahhoz
Annyi mint minden kotelezove tett technologia bevezetesehez. Uj autot mar csak igy. A regiek meg lassan kikopnak.

> Ha nem a gyártókon lesz "áttolva", azaz 3rd party "modul",
A szabvanynak megfeleloen az autogyarak gyartjak maguknak, vagy legyartatjak.

> És ezt a "modult", illetve a beépítését ki fizetné?
A legzsakert is a vasarlo fizet. Ezert is.