( Summer6529 | 2020. 02. 11., k – 21:43 )

bizonyára hallott. Csak nem a tanórákon, mert az egyik fő kritika, hogy az óraszámhoz képest nagyon sok a tananyag és nem lesz olyan, hogy "ha lesz rá ideje". Másrészt milyen dolog már az, hogy csak a győztes csatáról beszélünk? Mit akarunk ezzel tanítani a gyereknek? Hogy mi mindig győzünk? Vagy mit? Mert a tények nem ezt mutatják. Vagy azt várom az iskolától, hogy hazudjon? De tényleg, mit? A következő lépés az, hogy matekból csak a páros számokat lehet majd tanulni? Vagy olyan lesz, mint amikor a Csinibabában Simon bá' nem meri kimondani, hogy az ötös lottó egyik nyerőszáma az 56? De most komolyan...

 

"5. Képek és portrék az Árpád-kor történetéből: történetek a magyarok eredetéről; honfoglalás és kalandozások; Szent István és a magyar állam; Árpád-házi királyportrék; Árpád-kori szentek; Árpádkori győztes harcok és csaták; Magyarország koronázási jelvényei. 6. Képek és portrék a középkori magyar állam virágkorából: magyar királyportrék a 14–15. századból; Hunyadi János, a törökverő; Hunyadi Mátyás, a reneszánsz uralkodó"

 

"5. A magyar nép eredete és az Árpád-kor: magyar őstörténet és honfoglalás; az államalapítás; a magyar állam megszilárdulása az Árpád-korban. 6. A középkori Magyar Királyság fénykora: az Anjouk; a török fenyegetés árnyékában; Hunyadi Mátyás; a magyar középkor kulturális hagyatéka."