( _Franko_ | 2020. 02. 11., k – 07:44 )

Mert nincs nekik zellerük, azért.

Vannak bankok, ahol dugig vannak ilyen emberekkel, akikhez beülsz, mint szakértő és azt hallgatod egy-két-három órán át, hogy mit nem próbáltak még ki, mert úgyse működne; illetve sorolják, hogy az ezt megelőző meetingek során milyen indokokkal vetették el a felmerülő ötleteket. Tele vannak negatív és sértett emberekkel, akik minden változásba befeszülnek, minden plusz munkának keresztbe fekszenek, ja, és nem beszélnek egymással. Sok esetben annyi volt a munkám oroszlánrésze, hogy egy asztalhoz kellett ülniük olyanoknak, akik évek óta nem beszéltek egymással, de mivel ott voltam, mint külsős, moderálniuk kellett magukat és mind a kettőjük munkájára szükség volt.

Ilyen helyeken nem megy már keresztül az, hogy egy üzleti változás miatt több munka lesz és fel kell még venni embereket. Az ilyen helyeken az a mentalitás, hogy az embereket ki kell rúgni, nem még több léhűtőt felvenni. A változás akkor mehet keresztül, ha nem jár több munkával vagy költséggel, mint a megelőző állapot. Kivéve a törvényi kötelezettségek és a kényszerű munkák (upgrade, licenc váltás, arculat váltás, satöbbi), amivel manapság nagyjából 80 százalékban foglalkoznak a bankok. A maradék 20 százalék meg apró cseprő kis változtatások.