( _Franko_ | 2020. 02. 10., h – 17:45 )

Attól ez még bullshit. Az üzemeltetők alap hozzáállása valóban az, amit most is hozol: a változás rossz. Az ügyfél és különösen az üzlet viszont szereti a változásokat, főleg, ha abból bevétel keletkezik és pláne akkor, ha ebből a bevételből nyereség is marad hosszú távon. Akkor is jó üzletileg a változás, ha nagyon szar lesz üzemeltetni, de nyereség jön belőle még akkor is ha ezért fel kell még venni száz üzemeltetőt, akik vért hugyoznak, hogy életben tartsák a tákolmányt.

Tudod, az "üzemeltetőként felhúzom az architect sapkát" az nagyjából annyiból áll, hogy keresztülfekszel minden változásnak, amitől vélhetően több dolgod lesz, de nem nézed meg és nem is érdekel, hogy mennyi plusz bevétel jár azzal, hogy több dolgod van. Ennek a "fejlesztőként felhúzom az architect sapkát" megfelelője a kódminőség, a tesztlefedettség meg a clean code fétis, amikor addig nem megy élesbe a cucc, amíg végletekig nincs polírozva és nem zöld minden önkényesen megválasztott határértékű metrika.

És igazából az a szerencse, hogy a többi nagy bank is dugig van ilyen balfaszokkal, ezért mindegyik banki IT kurva rossz hatásfokkal dolgozik kurva drágán, kurva drága eszközökkel, a feltörekvő fintech cégek viszont rühellik az ilyen hozzáállást és előbb-utóbb letarolják a piacot. Aztán mehetsz kukoricát kapálni ezzel a fajta hozzáállással.