( SzBlackY | 2020. 02. 08., szo – 13:18 )

Főleg h. a saját ügyfeleikkel fizettették ki ezt is.

Meg mindenki mással, aki elkövette azt a hibát, hogy valaha bármilyen jogi kapcsolatba került velük. Legújabban pl. a kb. egy éve beharangozott "oh, mi nagyon repair barátak vagyunk és eladunk 1st party alkatrészeket nem Apple certified szervízeknek is" PR-mutatványukról derültek ki részletek: az NDA aláírását követően megismert (!) szerződésben a szerződött partnereiket kötelezik pl. hogy kiírják a weboldalukra, hogy ők nem "Apple certified", hanem csak partnerek, mindig adott javításhoz rendelhetik meg a _nagyon_ széleskörű listáról (értsd: akksi és kijelző. pont.) a szükséges alkatrészt, amihez el kell küldeniük az ügyfél nevét, címét, e-mail címét és telefonszámát (még ha egyébként az ilyen szervízelésekhez a cég azt korábban nem is gyűjtötte), így legjobb esetben is két hetes átfutási idővel kell számolniuk, és ami a legpofátlanabb: a szerződés ideje alatt _és az utána következő 5 évben_ az Apple bármikor ellenőrizheti, hogy van-e náluk "counterfeit" vagy az ő intellectual propertyjüket sértő alkatrész (korábbi perekben már buktak bele, hogy ezt megpróbálták nagyon szabadon értelmezni...), lefoglalhatják azokat (!) és minden ilyen eszközzel javított apple eszközért 1000$ bírságot szabhatnak ki. Mondjuk egy olyan javítás után, amiért kért a cég 300-at. Mert mondjuk ledöglött mainboardról kellett adatot menteni, amit csak úgy lehet, hogy ráraksz másik alkatrészt. Amit az Apple kérésére nem tudsz beszerezni _sehonnan_, csak leműteni tönkrement telefonokról, ami már az Apple értelmezésében counterfeit (ahogy pl. egy felújított kijelző is).

Nem ok nélkül lettek trillion dollar company, na. Azt basszák át, aki csak volt elég hülye, hogy szóba álljon velük :)

BlackY