( dejo | 2020. 02. 08., szo – 07:15 )

Jelenleg négy hozzászólás van eddig előttem és kettőben felmerült az "úgyis az ügyfelekkel fizettetik ki" kijelentés.
Nos az Apple termékek árait figyelembe véve én inkább azt mondanám, hogy van benne annya profit, amiből telik büntetésekre, szabadalmi és egyéb jogi perekre.
Az Apple számít ezekre az üzleti kockázatokra mert él ezekkel a fogásokkal. Pl. eladja a Qualcomtól a tervezéshez megkapott bizalmas infókat az Intelnek, trükkösen tervezett elavulást épít a készülékekbe. De ez ugyanolyan tervezett költség mint a készülékek és a brand reklám kampányai is.
Az ugyancsak előttem említett kínai, gyártók alig reklámoznak, bár a Xiaomi olyan (az Apple-hez képet mindenképpen) döbbenetes ár/érték arányú készülékeket dob a piacra, ami nem csak a szak oldalakon eredményez rengeteg cikket és ezzel hírt, ami egyfajta reklámnak is tekinthető.