( zeller | 2020. 01. 25., szo – 20:55 )

Azért, hogy hallgathasd az adott felvételt, a szerzői jog tulajdonosának tartozol fizetni. Te neki nem akarsz, sőt senkinek sem akarsz, hiszen nem hogy tíz, de egy darab előadót sem tudtál említeni, akit közvetlenül támogatnál azért, mert nCore-ról lehúztad az általa előadott számokat, ergo feltételezhetjük, hogy egészen pontosan nulla előadó/jogtulajdonos kapott tőled az nCore-os elérhetőség okán támogatást/pénzt.

Meg ugye van olyan mű, ami nem érhető el hanghordozón, az alkotók már nem koncerteznek... Az ilyen eseteket hogyan kezeled? Ja, hogy akkor coki nekik? Vagy megkeresed direktben, hogy faja lemezt töltöttél az ncore-ról, és köszönetképp itt van a mondjuk tíz nóta után 29 cent (átlagosan száz lejátszás a Spotify-on a tíz nótával szémolva, ha az általad citált 0.00029 dollár/lejátszás összeggel számolunk)? Vagy gavallér leszel, és ennek a százszorosát felkerekíted három dolcsira?

A hanghordozó megvásárlása és a koncertre járás _nem_ váltja ki az online tartalom utáni nem fizetésedet, illetve ezt bárki meg tudja tenni - az is, aki sportify, google/youtube/akármilyen más fizetős szolgáltatás keretén belül használja fel a szerzeményt - mely szolgáltatások valamennyit bizony fizetnek az adott szerzemény közös jogkezelőjének. (Itthon ez az Artisjus, és rajta keresztül kapják a jogtulajdonosk az őket megillető jogdíjakat) Az a 0.29 átlagos cent nem tudom, hogy jött ki, de az ilyen "átlagosan"-ról minden esetben az jut az eszembe, hogy a kórházban a betegek testhőmérséklete átlagosan tökéletes, mert vannak lázas betegek és vannak kihűlt betegek.