( Summer6529 | 2020. 01. 23., cs – 21:50 )

Szerkesztve: 2020. 01. 23., cs – 21:51

"Egyre több jel utal arra, hogy üzletileg nem Kelet-Közép-Európához, és nem is a Balkánhoz közelít a magyar futball. Minimális jegybevétel, gyakran nem piaci alapú szponzoráció, kettészakadó bajnoki erőviszonyok, a tudatos átigazolási politika hiánya – ezek sokszor Kazahsztánra vagy Azerbajdzsánra emlékeztetnek, sőt nem ritkán a fehérorosz focival is felfedezhetők hasonlóságok. Közben a régió országai egész más utat járnak be."

 

"De honnan van pénzük a magyar kluboknak, ha nem a nézőktől? A teljes árbevételen belül a legnagyobb részt az egyéb bevételek teszik ki, ezek aránya 47 százalék. Vagyis majdnem minden második forinttal nem tudnak vagy nem akarnak elszámolni a csapatok, besorolják a könnyen eltitkolható kategóriába. Persze a klubokat működtető gazdasági társaságok beszámolóiból néha kiderül, mit takarnak az egyéb bevételek, itt számolják el például az anyaegyesület támogatását vagy nem ritkán a tao-pénzeket. Egy dolog vigasztaljon minket: Kazahsztánban az ilyen „titkos” bevételek aránya 72 százalék, vagyis még van hova fejlődni. Igaz, az angol Premier League csapatai bevételüknek mindössze egy százalékát tartják titokban."

 

TAO=adófizetők pénze=közpénz

 

bővebben:

https://qubit.hu/2020/01/23/a-posztszovjet-uzleti-modell-fele-tart-a-ma…