( paksatamas | 2020. 01. 21., k – 22:14 )

Ha jól értelmezem, akkor a szoftver hiba csak az egyik gond.

A másik, hogy ezek szerint a benzinkút pénztárosai nem voltak elszámoltatva. Egy műszakzárásnak a következőképpen kellene történnie:

A pénztáros megszámolja a KP-t a kassza fiókban illetve csinál egy zárást a bankkártya terminálon, ami kinyomtatja a kártyás tranzakciók összegét.

Ezután a pénztárgépben is megcsinálja a zárást, ami szintén kinyomtatja (többek között) az általa számolt fióktartalmat fizetőeszközökként is.

A műszak-/boltvezető/főnök/könyvelő pedig leellenőrzi, hogy a terminál illetve pénztárgép által kiköpött záráslistákon egyeznek-e az összegek.

Ha ezt így csinálják, akkor pikk-pakk kiderül a sumákolás.

(Talán még az egy eset lehet, ha a POS terminál szoftvere annyira hibás, hogy ő maga is sikeres tranzakciónak regisztrál egy érvénytelen tranzakciót. Ami azért elég dúrva lenne.)