( STP | 2020. 01. 21., k – 21:27 )

Fussunk neki még egyszer...

1) Ügyfél kártyával fizet, azaz a fenti „trükkel” nem fizet. Én pl nem szoktam ilyenkor kp-t adni. Főleg, ha a pénztárgép számlát is nyomtat, hisz úgy detektálta megtörtént a tranzakció. Az meg nem írták sehol, hogy műszaki hibára hivatkozva kérte el kp-ban az ellenértéket. Ha meg a kedves ügyfél ilyet mégis csinált, akkor felmerül a bűnrészesség gyanúja. Csak mert a kártyalehúzás után a blokknyomtatónak minimum meg kellett szólalnia. Ha már érvényes tranzakciónak könyvelte a pénztári rendszer.

2) Kp-ban fizet az ügyfél, ő meg lehúzza a saját kártyáját, majd a lehúzott (de abortált) tranzakció összegét zsebre rakja. Ez OK, bár Darwin díjas megoldás.