( dlaszlo | 2020. 01. 21., k – 11:39 )

Nyitáskor nem kérték, hogy fényképezzek, csodálkoztam is. Most a megakadást az okozta, hogy egy third party URL-t küldtek, amiről elsőre fogalmam sem volt, hogy mi, hogy oda töltsem fel a személyi igazolványom. Mindezt nem curve.app-os email címről, hanem egy harmadikról.  Azt, hogy az onfido.com-ra feltöltött személyit hogy kezelik, arról semmi infó. Mélyen hallgattak arról, hogy harmadik cégnek adják át a személyit, ez csak az URL-ből derült ki. 

Gondolom nem kell nekik megmagyarázni, hogy egy átlagos postafiók tele van adathalász levelekkel. Ha a curve.app oldalról indulva veszek igénybe egy szolgáltatást, onnan elindulva töltök le egy alkalmazást, akkor nem bánnám, ha nem változnának az URL-ek, és az email címek fél percenként. Gondolom nem kell magyarázni, hogy úgy, ahogy náluk is lehet bankszámlát nyitni, vagy bankkártyát igényelni a feltöltött személyivel, és képpel, más is tudna a nevemben olyan szolgáltatást igénybe venni, amiről én nem tudok, ha ellopja ezeket. És egy megnyitott bankszámlával, vagy bármilyen szolgáltatással 1000 féle módon vissza lehet élni. Én sem szeretnék bűnözőket vagy csalókat támogatni. Elvi szinten ennyi a baj ezzel. 

Szerintem nem lesz a Curve kártyámból semmi. Ha nem mutatják meg, hogy hova van leírva, hogy kinek adják át (adom át ezt önként és dalolva) ezeket az adatokat, és ők milyen módon akarják kezelni, akkor felejtsük el...