( azbest | 2020. 01. 13., h – 20:08 )

és? a nagyobb szám gonoszabb? 

Értelmezni is kellene. Ahogy másik szálon írtam, a különböző addonok és blokkolók is csak arra verik, hogy ki tud nagyobb számot kiírni, mert akkor őket választja a felhasználó. Sokszor feleslegesen rémiszthetik a felhasználókat és kulcsszavak alapján történő tiltásaikkal akár el is ronthatnak funkcionalitást. A hozzá nem értő emberekben pedig paranoia alakul ki ártalmatlan dolgokkal szemben. Közben a valóban veszélyes dolgokat meg simán benyelik a tudatlanságuk miatt.

Például az indexnél maradva, kíváncsiságból megnéztem, hogy miket blokkolt ez így:
- egy index saját szerveréről megjelenő logót, mert images/ad alkönyvtárban van
- onesignal-t, ami úgy látom egy értesítés kezelő sdk. Ezzel kinyírta valamelyik oldal tartalmi részét érintő funkciót.
- indapassos hívást, talán van valami tartalom vagy doboz az oldalon, ami belépett felhasználóknak jó lehet, ezzel valsz eltörte azt a funkcionalitást
- adocean-t hogy ne legyen reklám - bevétel egy része bukta
- geminus-t, ami az oldal használatával kapcsolatban gyűjt infót a arról, hogy a felhasználókat mi érdekli. Igen, követés jellegű - valsz meg lehet nézni, hogy a felhasználók az oldal melyik részén időznek általában, nem egyénre szabva. Nehogy már megtudják, mit akarnak az olvasók :D
- advertikum, hogy ne legyen reklám - bevétel egy része kuka
- facebook - naja, a like/megosztás gombot máshol úgy teszik be be, hogy ne legyen alapból aktív, ezt lehetne szebben 
- google analytícs - az oldal tulajdonosa számára infó a használati szokásokról, hogy megtudják mi kell a népnek.
- az index saját statisztikai scriptjét, nehogy megtudják mi érdekli a látogatót
- az index saját reklám scriptjét, mert extraprofit
- hotjar oldalon belüli felhasználói aktivitást követő megoldást, amiből megtudhatják mi érdekli a népet...

Kicsit talán tényleg túlzásba viszik a statisztikai adatok és látogatói szokások mérését. Talán nem fedi le egyik sem teljesen azt a funkcionalitást, ami nekik kell. De ezek mind a saját működésükhöz, a tartalom kiválasztásához hasznos infó. Nem boldog boldogtalan számára gyűjtik és valószínűleg nem is egyénekre bontva, hanem statisztikai adatként. Lehet némelyik statisztika azért kell, mert azt fogadják el hitelesnek a reklámozók a szerződéskor.
Ezek közül a facebook az, amit lehetne jobban is, egy kattintással többel aktiválódó módon, mert a facebook tényleg csak saját maga számára gyűjti az infókat ezzel a beágyazással. A többi teljesen normális, az oldal üzemeltetésével összefüggő hivatkozásnak tűnik.