( TCH | 2020. 01. 13., h – 17:44 )

Ez általánosságban vonatkozott a túl sok reklámra. Arra, amikor már nem arról beszélünk, hogy itt van Gipsz Jakab blogja/vlogja, akármije és oldalt/alul/akárhol van 2-3 váltakozó banner N db szponzortól, amiből Gipsz Jakab megél. Arról van szó, amikor már annyit pakolnak ki, amitől létezni nem lehet, hogy minél több legyen a bevétel; a hangsúly a több lóvéért használhatatlanná tett produktumon van. Nem tudom feltűnt-e, de a net már teljesen használhatatlan a felugráló ablakoktól, a kontentet kitakaró, villogó, zenélő vackoktól, az oldalt ellepő banneráradattól.
Vagy a másik, amikor ugyan van egy vagy több fő bevételi forrás, akár mert fizetős a szolgáltatás, akár mert több lábon állnak, de mégis van reklám. Úgy, hogy anélkül is megvannak.

De ha mindenáron bele akarsz mászni ebbe a konkrét példába, akkor nézhetjük úgy is, hogy mivel reklamálnak, hogy kapcsold ki az adblockert, ez azt jelenti, hogy többségében adblockerrel nézik őket, különben nem pazarolnának időt - és pénzt - arra, hogy anti-adblock rendszert fejlesszenek. Namármost, az általad megosztott pénzügyi mérleg pozitív volt, tehát valahogy megéltek annak ellenére, hogy a júzerek kiblokkolták a reklámokat. Nem tudom, honnan bányásztad elő az adatokat, de azt is jó lenne megnézni, hogy a bevételeik milyen arányban származtak reklámokból.